FAQ czyli o co najczęściej pytamy


FAQ poradnik przeprowadzkowy jak zorganizować skąd kartony do przeprowadzkiJak wybrać odpowiednią firmę przeprowadzkową ?

Podczas wyboru firmy do przeprowadzki nie powinniśmy sugerować się jak najniższą ceną. Przede wszystkim profesjonalna firma powinna posiadać ubezpieczenie OC na wypadek uszkodzenia mienia. Następną rzeczą jest sprawdzenie opinii wystawionych przez Klientów. Podczas wstępnej rozmowy możemy zapytać o sposób zabezpieczania towaru, rodzaje materiałów stosowanych do zabezpieczania mebli czy umiejętności pracowników.


Jak przygotować się do przeprowadzki ?

Każdej ze stron zależy, aby przeprowadzka przebiegła jak najsprawniej. Starajmy się wszystkie rzeczy przeznaczone do transportu tj, kartony, paczki, worki z ubraniami układać w jednym pomieszczeniu, blisko wyjścia, nie mieszając ich z rzeczami, które zostają na miejscu lub są przeznaczone do utylizacji. Spody kartonów wzmacniamy zaklejając je taśmą pakową. Dobrym zwyczajem jest opisywać zawartość każdego kartonu. Ciężkie przedmioty jak książki starajmy się układać w małych kartonach. Z mebli możemy powyciągać elementy ruchome oraz półki. Odzież pakujemy do worków foliowych a elementy szklane separujemy od siebie gazetami lub folią bąbelkową.


Jak i gdzie zorganizować kartony do przeprowadzki ?

Jak zorganizować kartony do przeprowadzki ?

Najprostszym i według nas najlepszym sposobem jest wybrać firmę do przeprowadzki, która dostarcza materiały do pakowania odpowiednio wcześniej. Przy dużych przeprowadzkach zwyczajowo firma nie pobiera za to żadnej opłaty. W przypadku zapotrzebowania tylko na kilka sztuk kartonów, można je zakupić w marketach budowlanych lub w sieci sklepów Ikea.


Od czego zależy koszt przeprowadzki ?

Większość firm przeprowadzkowych realizuje zlecenia „na godziny”. Głównym czynnikiem decydującym o cenie przeprowadzki w takim przypadku będzie czas poświęcony na realizację zlecenia. Oczywistym jest, jeżeli mieszkania znajdują się na wysokich piętrach a na miejscu załadunku czy rozładunku nie można dogodnie zaparkować samochodu, tym koszt będzie większy. Te same czynniki decydują o cenie w przypadku ustalenia konkretnej kwoty za całe zlecenie. Ilość rzeczy oraz ich gabaryty również mają wpływ na cenę usługi.


Jak obniżyć koszt przeprowadzki ?

Najważniejszym czynnikiem, który znacząco obniży cenę przeprowadzki jest nasz własny wkład w przeprowadzkę. Począwszy od odpowiedniego przygotowania rzeczy do transportu, poprzez pomoc w załadunku i rozładunku towaru, kończąc na zabezpieczeniu miejsca parkingowego dla samochodu dostawczego.

Poradnik przeprowadzkowy czyli jak obniżyć koszty przeprowadzki ?

  • odzież, ubrania, pościel pakuj do wytrzymałych worków foliowych;
  • sprzęt elektroniczny zapakuj do oryginalnych kartonów lub owiń folią bąbelkową;
  • kwiatki zapakuj do niskich pudełek lub kartonów;
  • drobne i lekkie przedmioty nie tłukące się pakuj do dużych kartonów, wolną przestrzeń możesz wypełniać gazetami;
  • szklanki, talerze przekładaj folią bąbelkową, wolną przestrzeń uzupełnij gazetami – kartony ze szkłem dokładnie opisz;
  • książki, płyty CD i ciężkie przedmioty pakuj do mniejszych kartonów;
  • z mebli wyjmij półki i wszystkie elementy ruchome;
  • większe rzeczy typu duże, wysokie szafy, szerokie łóżka, których wyniesienie może sprawiać problem, bądź naraża je na obicia możesz rozłożyć na mniejsze części lub rozkręcić;
  • zabezpiecz miejsce dla dużego samochodu dostawczego (dwa stare stołki i kawałek linki w zupełności wystarczy).

Co zrobić z rzeczami, których nie potrzebujemy ?

Niepotrzebne, stare i zniszczone rzeczy możemy z utylizować z pomocą firmy transportowej, która zapewni nam wywóz śmieci na wysypisko lub do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.


Muszę się wyprowadzić a w nowym mieszkaniu wciąż trwa remont…

Na tę okoliczność mamy przygotowane miejsca do przechowywania rzeczy, które odbieramy od Państwa podczas wyprowadzki z mieszkania, a następnie dostarczamy w określonym terminie do nowego lokum.


Akceptowalne formy płatności w firmie Tragarz Przeprowadzki KrakówJakie formy płatności akceptujemy ?

W firmie Tragarz Przeprowadzki akceptujemy płatności gotówką lub przelewem na konto bankowe. Rozliczenie za wykonane zlecenie następuje po skończeniu prac przez naszą ekipę. Faktury zawsze wystawiamy na miejscu u Klienta. Na specjalne życzenie możemy wysłać fakturę na wskazany nam adres e-mail.


Czy podczas rezerwacji terminu na przeprowadzkę ponoszę jakieś koszty ?

W przypadku realizacji zlecenia, gdy miejsce rozpoczęcia prac jest znacznie oddalone od siedziby naszej firmy (przeprowadzki zagraniczne itp.) wymagamy wpłaty zaliczki, aby zabezpieczyć się na wypadek rozwiązania umowy w ostatniej chwili. W takich przypadkach wysokość pobranej zaliczki to koszt paliwa, jakie zostanie zużyte na dojazd do zamawiającego. W każdym innym przypadku wycena oraz rezerwacja na wykonanie usługi jest całkowicie bezpłatna.


Co w przypadku rezygnacji z usługi ?

Czasami sytuacja zmusza nas do tego, iż musimy zrezygnować z zamówionej usługi. Doskonale zdajemy sobie sprawę z faktu, że poinformowanie o tym wykonawcę może być stresujące. Dla nas natomiast liczy się czas. Gdyby taka sytuacja przytrafiła się Państwu, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z nami.